ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «ΡΗΓΑΣ» 1970-2017
Σκοπός της Σχολικής μας Μονάδας είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της εκπαίδευσης. Η μονάδα μας ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια) εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις, ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά, πολύπλευρα και ισόρροπα.
Η Προσχολική Αγωγή επιδρά θετικά στη μετέπειτα σχολική διαδρομή του παιδιού, είναι ο πρώτος θεσμός στη ζωή των παιδιών που μιλιέται και μαθαίνεται η επίσημη γλώσσα και ο πρώτος θεσμός που συνδέει το οικογενειακό περιβάλλον με το κοινωνικό.
Οι βασικές ικανότητες που προωθούμε με το Πρόγραμμά μας είναι η επικοινωνία, η δημιουργική και κριτική σκέψη, η προσωπική ταυτότητα και η αυτονομία και κοινωνικές ικανότητες. Οι ικανότητες αυτές ορίζονται ως ένας συνδυασμός γνώσεων, δεξιοτήτων αξιών και στάσεων.
Η γνώση οικοδομείται μέσα από την αλληλεπίδραση με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Ειδικά, το οικοδόμημα της γνώσης χτίζεται μόνο μέσα από τη δράση του κάθε ατόμου στο περιβάλλον. Με την αλληλεπίδραση με τα άλλα παιδιά και τις ομαδικές δραστηριότητες τα παιδιά οικειοποιούνται στάσεις και πρακτικές μέχρι τώρα άγνωστες για αυτά.
1. Σχολικά Λεωφορεία
Για τη μεταφορά των μικρών μας μαθητών, ο σταθμός μας διαθέτει ιδιόκτητα σχολικά λεωφορείο, που πληρούν στο μέγιστο τις Ευρωπαϊκές και Διεθνείς προδιαγραφές και πρότυπα ασφαλείας.
2. Διατροφή
Το σχολείο μας παρέχει πρωινό και μεσημεριανό φαγητό, σπιτικά μαγειρεμένο, με αγνά υλικά, που διαλέγουμε προσεκτικά από τους προμηθευτές μας.
Σκοπός του Σχολείου μας είναι πρώτα απ’ όλα η σωστή διατροφή του παιδιού, η οποία έρχεται να υποστηρίξει τις διδακτικές ώρες παραμονής του παιδιού και όχι να τις αντικαταστήσει. Γι’ αυτό λοιπόν, υπάρχουν συνταγές και υλικά που αποδεδειγμένα τα παιδιά προτιμούν, αφού θέλουμε ένα διαιτολόγιο για όλους και όχι για λίγους.
Οι συνταγές μας είναι εύκολες στην γρήγορη κατανάλωση αλλά και γεύσεις που προτιμούν οι μικροί μας φίλοι. Θέλουμε να τρώνε όλα τα παιδιά και γι’ αυτό ακολουθούμε τις προτιμήσεις της πλειοψηφίας.
Όπως παρατηρείτε οι συνταγές μας τείνουν να έχουν υγρή μορφή. Αυτό γίνεται μετά από συνεννόηση με τη γιατρό, διότι εμπεριέχει λιγότερους κινδύνους στην κατάποση λόγω του ότι το κάθε παιδί έχει διαφορετικό ρυθμό ανάπτυξης του πεπτικού συστήματος. Ένα φαγητό με πιο πολλά υγρά διευκολύνει και δεν δυσχεραίνει την κατάποση και γι’ αυτό το λόγο επιλέξαμε το πιο ασφαλές που τυγχάνει βέβαια να είναι και το πιο επιθυμητό από τα παιδιά.
3. Ιατρική Παρακολούθηση
4. Μαθήματα Ξένων Γλωσσών
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι βασισμένο στις αρχές του σεβασμού και της ευθύνης. Στηρίζεται στην ενδογενή και αυθόρμητη ανάγκη των παιδιών για εξερεύνηση και επιτρέπει ένα αυτο-καθοδηγούμενο πρόγραμμα σπουδών. Σε ένα ασφαλές περιβάλλον με οδηγό μας την ελεύθερη έκφραση μέσα από το αγγλικό βιωματικό παιχνίδι , μαθαίνουμε να μοιραζόμαστε, να χρησιμοποιούμε τα λόγια μας και να παίζουμε με ομαδικά παιχνίδια ελεύθερα και οργανωμένα…και όλα αυτά στα αγγλικά. Στην περίπτωσή μας η αγγλική γλώσσα γίνεται το μέσο και όχι ο αυτοσκοπός!
Το πρόγραμμα του Παιδικού Σταθμού είναι ειδικά εμπλουτισμένο με ιδιαίτερες δραστηριότητες που βοηθούν μεταξύ άλλων στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης του παιδιού.
5. Μουσική Αγωγή
Οι τέχνες, αποτελώντας μορφές σκέψης και επικοινωνίας, δεν είναι απλώς ένα είδος συναισθηματικής αποφόρτισης, αλλά τρόποι διερεύνησης και άρθρωσης του συναισθήματος. Έτσι, σχετίζονται άμεσα με τα θεμελιώδη ζητήματα της ζωής και της εκπαίδευσης.
Η μουσική αγωγή όταν αρχίζει από την παιδική ηλικία, κατά την οποία οι ψυχοκινητικές, νοητικές , συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες βρίσκονται σε ένα κρίσιμο στάδιο ανάπτυξης δίνει στο παιδί τη δυνατότητα να αποκτήσει μουσικότητα, ευαισθησία και ικανότητα για ακρόαση. Βασική επιδίωξη του μαθήματος αποτελεί η δημιουργία ενός περιβάλλοντος, το οποίο θα γεννάει συνεχώς ευκαιρίες για παιχνίδι με τη μουσική. Το τραγούδι, η μουσική ακρόαση, το παίξιμο απλών οργάνων (κυρίως κρουστών), ο πειραματισμός τους με τους ήχους, η ρυθμική επεξεργασία φράσεων ή μικρών κειμένων, η δραματοποίηση καθώς και τα ρυθμικά χτυπήματα στο σώμα και στα κρουστά, γίνονται αφορμές για δραστηριότητες, οι οποίες είναι συνδεδεμένες και με άλλους τομείς μάθησης.
Με τη διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας -εν προκειμένω της διδασκαλίας της μουσικής- οικοδομούνται συνδέσεις μέσα στη γνώση και αναγνωρίζεται πιο εύκολα η σχέση ανάμεσα στο σχολείο και τον κόσμο. Για παράδειγμα, εάν αυτή την περίοδο η γενική διδασκαλία αντλεί τη θεματική της από το λαϊκό πολιτισμό (τρύγος), θα προσαρμοστεί ανάλογα και το μάθημα της μουσικής.
Μέσα από την επαφή με τις μουσικές δραστηριότητες τα παιδιά γνωρίζουν το σώμα τους, αναπτύσσεται η ρυθμική αντίληψη και η μουσική μνήμη, η δημιουργικότητα και η φαντασία. Η μουσική, αποτελεί επίσης, συναισθηματική έκφραση, αισθητική εμπειρία, ψυχαγωγία και προπάντων επικοινωνία.
6. Μαθήματα Χορού – Ρυθμικής – Αθλητικές Δραστηριότητες
Με βασικό μέσο το παιχνίδι, ο ρυθμός, η μουσική και η κίνηση, λειτουργούν ως εργαλεία που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν βασικές κινητικές δεξιότητες, να επικοινωνήσουν , να αυτοσχεδιάσουν, να μάθουν να χειρίζονται διάφορα όργανα (μπάλες, στεφάνια κτλ.) και να ανακαλύψουν τι μπορούν να κάνουν με το σώμα τους.
Σκοπός είναι επίσης να αγαπήσουν τα παιδιά τη γυμναστική, να την εντάξουν στην καθημερινότητά τους και να δημιουργήσουν μια καλή βάση για οποιοδήποτε άθλημα θα ήθελαν αργότερα να ακολουθήσουν.
7. Φυσικές Επιστήμες – Περιβάλλον
Οι σύγχρονες διδακτικοί και παιδαγωγικές προσεγγίσεις έχουν φέρει στο προσκήνιο σήμερα τις Φυσικές Επιστήμες (Χημεία, Φυσική, Βιολογία, Γεωλογία κλπ). Με τις Φυσικές Επιστήμες ενισχύονται οι δεξιότητες, οι γνώσεις, οι στάσεις και οι νοοτροπίες στο παιδί για να μπορέσει το ίδιο να ανακαλύψει όσα πρέπει να κάνει, πώς δηλαδή να επιλύσει τα προβλήματά του. Επίσης, επιτυγχάνεται σε ικανοποιητικό βαθμό η πλήρης αντίληψη ενός φαινομένου μέσω της σύνδεσης των θεωρητικών του γνώσεων με τον πραγματικό κόσμο, κάνοντάς το ΠΡΑΞΗ. Οι κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά γνωρίζουν στο παιδί την αξία της ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ. Ότι δηλαδή τα αντικείμενα μετά τη χρήση τους δεν απορρίπτονται, αλλά μετατρέπονται σε χρήσιμα -για διαφορετικό από τον αρχικό σκοπό – αντικείμενα. Για παράδειγμα, τα οικιακά απορρίμματα, όπως είναι τα υπολείμματα φρούτων και λαχανικών, μετατρέπονται σε λίπασμα με τη μέθοδο της ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ!
Στο εργαστήριό μας λοιπόν, με τη βοήθεια των μικρών μας επιστημόνων, θα δημιουργήσουμε εκρήξεις, θα κατασκευάσουμε, θα καλλιεργήσουμε, θα ανακυκλώσουμε και πολλά άλλα… μαγικά!
8. Διαδραστικός Πίνακας
9. Πολυχώρος
Ο πολυχώρος μας εκτείνεται σε 270 τ.μ και βρίσκεται στο εσωτερικό του νέου μας σχολείου. Στον πολυχώρο μας φιλοξενούνται δραστηριότητες εκπαιδευτικού, καλλιτεχνικού και πολιτιστικού περιεχομένου.
10. Εκδρομές – Φεστιβάλ – Εκδηλώσεις
Το σχολείο μας θέλοντας να προάγει και να ενισχύσει τους δεσμούς της οικογένειας διοργανώνει συχνά διάφορες δράσεις (εκδρομές- φεστιβάλ- εκδηλώσεις κοινωνικού περιεχομένου) όπου περιλαμβάνουν ψυχοκινητικά παιχνίδια, στα οποία θα παίρνουν μέρος οικογένειες αλλά και ομάδες οικογενειών με στόχο τη συνεργασία, τον κοινό σκοπό, την ευγενή άμιλλα, και πολλά άλλα χαρακτηριστικά της οικογένειας και της ομάδας που με το πέρασμα του χρόνου αλλά και λόγω των υπαρκτών και χρόνιων προβλημάτων και δυσχερειών της ελληνικής κοινωνίας, έχουν σιγά-σιγά εκλείψει.
Τα παιχνίδια έχουν στόχο την ανάπτυξη της κοινωνικο-συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών, αλλά και των γονέων, το ομαδικό πνεύμα, τις σχέσεις εμπιστοσύνης και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης.