Προνηπιαγωγείο (4-5 ετών)
Το προνηπιαγωγείο είναι ένα βασικό «σκαλοπάτι» της προσχολικής εκπαίδευσης, όπου για πρώτη φορά τα παιδιά μαθαίνουν βασικούς κανόνες και προετοιμάζονται για την κατανόηση εννοιών και όρων στο νηπιαγωγείο, θέτοντας τις βάσεις για το μετέπειτα ταξίδι της εκπαίδευσης.
Βασικός στόχος είναι η ολόπλευρη ψυχική, συναισθηματική, σωματική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού σε συνδυασμό με την καλλιέργεια των δεξιοτήτων που διαμορφώνουν μια ακέραιη προσωπικότητα, καλλιεργώντας παράλληλα θάρρος, πειθαρχία, αυτογνωσία και κριτική σκέψη.
Μέσα στο ημερήσιο πρόγραμμα, γίνεται προσπάθεια να καλυφθούν οι ανάγκες που αφορούν τη γλώσσα, τις προμαθηματικές έννοιες, τα εικαστικά και τη σωματική εξάσκηση, μέσα από δραστηριότητες κατάλληλες για τη συγκεκριμένη ηλικία.
Επιπλέον στόχοι
- Τα παιδιά μαθαίνουν για τον εαυτό τους για τους άλλους και για τον κόσμο γύρω τους, παρατηρώντας, ερχόμενα σε επαφή με ανθρώπους και αντικείμενα, ψάχνοντας και βρίσκοντας λύση σε συγκεκριμένα προβλήματα.
- Η ψυχοκινητική εξέλιξη του νηπίου, με τη βοήθεια δραστηριοτήτων δημιουργίας και έκφρασης – εικαστικά, δραματική τέχνη, γυμναστική και μουσική.
- Το παιχνίδι στην αυλή αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του καθημερινού προγράμματος όπου τα παιδιά τρέχουν, πηδάνε, ισορροπούν και εκφράζονται ελεύθερα.
- Να αυξήσουμε τα συναισθήματα υπευθυνότητας, συνεργασίας και αλληλοβοήθειας μεταξύ των παιδιών.
- Να δυναμώσουμε τους μυς των χεριών που θα επιτρέψουν τη σωστή χρήση του μολυβιού, με εργαλεία γραφής, ζωγραφιές κτλ., στη γωνιά του γραφισμού και της ζωγραφικής.
- Να παίζουμε με λογοπαίγνια, αινίγματα, παιχνίδια με συλλαβές, να φτιάχνουμε απλά ποιήματα, να φτιάχνουμε ιστορίες ξεκινώντας από μια εικόνα, μια λέξη, να παίζουμε κουκλοθέατρο, να παίζουμε ομαδικά παιχνίδια.
- Τα παιχνίδια βρίσκονται σε θέση και ύψος που να φτάνουν τα παιδιά έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν τις δικές τους επιλογές.
- Προστίθενται στις γωνιές οι γωνιές ανταλλαγών, κάθε είδους μαγαζάκια, η γωνιά έρευνας και τεχνολογίας.
- Να μάθουν να κάνουν πιο πολύπλοκα πειράματα και παρατηρήσεις, να γνωρίσουν όσο γίνεται περισσότερα πράγματα, αλλά ο στόχος μας περισσότερο είναι η καλλιέργεια της επιθυμίας μας για μάθηση μέσα από τον ενθουσιασμό, τον θαυμασμό και την έκπληξη.
- Τραγουδάμε και δραματοποιούμε μικρές ιστορίες ενώ παράλληλα παρακινούμε τα παιδιά να μας μιμηθούν. Γίνεται σεβαστό το μοναχικό και παράλληλο παιχνίδι.